ساقیا آمدن عید مبارک بادت

              وان مواعید که کردی نرود از یادت

         کارت پستال های زیبا برای تبریک عید نوروز 90 | www.FunPortal.iR

فرارسیدن بهار دلنشین هزار رنگ بر تمامی جهانیان به خصوص مردم خونگرم جنوب فارس و علامرودشت مبارک باد.

يا مقلب القلوب والابصار...

چه زیبا بود شنیدن این کلمات از دهان پدر.

هیچ وقت معنی‌ این جملات رو نفهمیدیم اما وقتی‌ پدر برامون میخوند،چقدر لذت بخش بود،میدونستیم که بهار فرا رسیده و باری دیگر نوروز باستانی رو جشن خواهیم گرفت، عید رو با شنیدن این کلمات میتونستیم لمس کنیم، با چه شوقی اسکناس‌های نو 1000 تومنی رو که پدر قبلا لای قرآن گذاشته بود رو ازش میگرفتیم و بعد سراغ مادر میرفتیم بوسه ای بر گونهٔ مادر میزدیم و میگفتیم مادر عیدت مبارک،مادر هم عیدی کوچکی به ما میداد و میگفت بچه‌ها مواظب لباس‌های عیدتون باشین، مهمونا دارن میان، کثیف نکنین ها!از سر تا پا باید همه چی‌ نو میشد، پیرهن، شلوار جوراب، کت…..بعد هم که دیدو بازدید‌ها شروع میشد، روز اول عید همه به دستبوسی پدر میومدن و روز‌های بعد ما به عید دیدنی‌ دیگران میرفتیم،بازم عیدی ،بازم بگو بخند،بازم جشن و شادی…

آی روزگار...

چه دورانی بود، یادش بخیر، کاشکی‌ هیچوقت تموم نمی‌شد! حالا کو اون پدر؟ کجا رفت اون مادر؟کاش میشد دوباره پدر سر سفره هفت سین، واسمون قرآن بخونه، کاشکی‌ مادر بود که دعوامون کنه بخاطر کثیف کردن لباسای عیدمون!حالا خودمون پدر شدیم، خودمون بچه داریم ، سعی‌ می‌کنیم که ادای پدر رو در بیاریم اما میدونیم که نمیتونیم!

درسته که الان توی منطقه خودمون زیاد به نوروز اهمیت داده نمیشه و عید اصلیمون رو فطر میگیریم ولی نوروز هم واسه خودش برو بیایی داره...

با همه این حرفا،عید همتون مبارک!

يا مقلب القلوب والابصار
                يا مدبر الليل والنهار
                      يا محول الحول والاحوال
                         حول حالنا الي احسن الحال

.::پایگاه اطلاع رسانی بچه های علامرودشت::.

www.Alamarvdasht.blogfa.com